Facebook

Facebook pagina aanmaken

Facebook, het blauwe monster en direct een gouden kans voor bedrijven in Nederland. Toch passen de meeste bedrijven Facebook niet op de juiste manier toe. In dit artikel ontdek je dan ook allereerst hoe je een Facebook pagina kunt aanmaken, maar ook hoe jij dit kunt inrichten.

Laten we dan ook beginnen met de basis.

Stap 1: Facebook pagina aanmaken

Als je een Facebookprofiel hebt. Klik dan op het wieltje rechts in de pagina. Dan komt er een menu uit en kun je een pagina maken.

Heb je een bedrijf dat vooral lokaal actief is? Gelukkig kun je met Facebook eenvoudig het onderscheid maken door te klikken op lokaal bedrijf of lokale plaats.

Vul de gegevens in en kies de categorie die het dichtst bij jouw dienst zit. Nu is niet alles aanwezig, pak er een uit dat het beste past. Je kunt dan kiezen voor professionele diensten.

Klik daarna op de knop “Aan de slag”.

Stap 2: Relevante informatie verstrekken

Hier kun je wat algemene informatie over jouw bedrijf invullen.  Bij de vraag categorie kun je het soort bedrijf invullen dat het beste bij je past. Als je typt komt er iets blauws in beeld, dan zoekt Facebook voor jouw een relevante categorie, ideaal!

Zodra je hebt verklaart dat jouw bedrijf een echte instelling, een echt bedrijf of een echte locatie is verschijnt een nieuwe vraag.

Hier kun je meer gegevens invullen dat betrekking heeft op jouw business. Als je een fanpagina opricht voor een bedrijf waarbij je werkt vul je gewoon nee in.

Nu klik je op informatie opslaan en klaar is kees!

Het kan voorkomen dat het webadres (facebook.com/jouwbedrijf) niet beschikbaar is, dit kun je aanpassen totdat je de beste hebt gevonden.

Zodra je je pagina hebt aangemaakt kun je deze bezoeken, tof he!

Je bent live en meer is het niet!

Stap 3: Facebook pagina bewerken

Zodra je op je Facebook pagina komt kun je deze bewerken. Dit is waar veel ondernemers het kwartje laten vallen en een saai niet opvallende pagina maken.

Het eerste wat je wilt doen is je profielfoto instellen, zodoende ziet men dat het om een persoon gaat en niet een groot concern.

Je kan kiezen uit afbeeldingen van je website of afbeeldingen die je op jouw computer hebt staan.

Als je een leuke afbeelding op je website hebt klik je daar op. Facebook haalt dan de afbeeldingen op die  op jouw website staan.

Het is zeker de moeite waard om professionele foto’s te laten maken!

Als je klaar bent met het uploaden van een afbeelding klik je op ‘’opslaan’’.

Dan kom je op het volgende scherm.

Nu komt Facebook met een bericht om hun advertentieplatform te gebruiken. Het is beter om dit pas te doen zodra je Facebook pagina meer inhoud heeft. Want nu is er weinig inhoud waardoor mensen niet snel gaan liken.

Klik op overslaan.

Nu gaan we je pagina aanvullen met relevante gegevens. Dit kun je doen door op de knop ‘’pagina bewerken’’ klikken.

Je bent dan op de pagina Informatie, klik op Instellingen.

Vul alle relevante gegevens in.

Stap 4: Facebook omslagfoto veranderen

Je omslagfoto is een mega belangrijk onderdeel van je Facebookpagina. Een foto zegt immers veel meer dan alleen maar woorden.

Het is slim om goede afbeeldingen te gebruiken die ook echt opvallen!

Wat is het doel van je bedrijf? Wat is je doel met je Facebook pagina? Wil je meer zakelijke klanten krijgen? Wil je meer following krijgen? Dat zijn vragen die belangrijk zijn bij de selectie van een omslagfoto.

Met canva.com kun je heel eenvoudig een Facebook omslagfoto maken, zeker een tip!

Handig is om je profielfoto te matchen aan je Facebook omslagfoto, zodoende is er herkenning en vertrouwen.

Voor mijn Facebook pagina OptimaleGezondheid gaat het over gezondheid, dit betekent een omslagfoto dat gezondheid moet uitstralen.

RobertJanHendriks is juist gericht op ondernemers en online marketing, daar past ook weer een specifieke omslagfoto bij.

Een google afbeeldingen search op ‘’great facebook covers’’ kan je inzichten geven welke goed werken in jouw markt.

Nu zijn er wel bepaalde vereisten zoals de resolutie en de DPI. Het is handig om canva te gebruiken en op te slaan als .png bestand zodat je omslagfoto op alle apparaten er goed uitziet.

Stap 5: Call to action toevoegen

Call to action

Tijdens het aanmaken van je Facebookpagina heb je informatie gegeven over je business, nu kun je dit uitbreiden met meer foto’s, een relevante video en nog belangrijker, een call to action!

Facebook geeft de mogelijkheid onder je omslagfoto om een call to action te selecteren. Dit kan je landing pagina zijn, je contact pagina of zelfs je sales page. geschreven.

Handig is om dit direct in te vullen en je kunt zelfs een pijltje verwerken in je omslagfoto zodat het meer opvalt.

Wees een slimme marketeer!

Tot slot..

Facebook is een gouden kans voor je bedrijf om aan bereik en klanten te komen. De eerste stap is om sowieso een Facebook pagina aan te maken. Vervolgens wat basis gegevens invullen (80/20 regel) en nog belangrijker een passende omslagfoto.

Daarna is het zaak om je Facebook pagina dagelijks te vullen met nieuwtjes en leuke dingen. Vergeet niet, mensen zijn op Facebook om vermaakt te worden, saaie berichten zullen niet gelezen worden.

Wat goed werkt zijn daarom ook afbeeldingen en video’s, focus daar je communicatie op! En wees consistent, omdat alles sneller vergeten wordt zul je ook prominent met je bedrijf op Facebook aanwezig moeten zijn.

De sleutel tot succes hierbij is om gebruik te maken van Facebook adverteren, daar kun je met weinig budget duizenden mensen mee bereiken.

Succes!

 

Hulp nodig om hoger in Google te komen en de geheimen ontdekken van website conversie? Check dan mijn gratis online training. 

Gratis Online Training om Hoger in Google te komen.

  • Hoe je met je site veel beter kunt gaan scoren in Google.
  • De beste tools om de concurrentie te verslaan.
  • De meest gemaakte SEO fouten waardoor je onzichtbaar blijft.
  • Hoe je razendsnel bovenaan in Google kunt komen met jouw website.
  • De geheimen achter een converterende sales funnel onthuld.

Klik hier om je gratis aan te melden voor de online training!

Succes!

Maak jij al gebruik van Facebook marketing? Laat het mij weten door hieronder een reactie achter te laten! Sharen op social media wordt gewaardeerd 🙂

Robert Jan Hendriks

Mijn naam is Robert Jan Hendriks en mijn passie en missie is om ondernemers te helpen om hoger in Google te komen. Ik ben het gezicht en de eigenaar van OptimaleGezondheid - de nummer #1 gezondheidsblog van Nederland. Al mijn ervaringen, inzichten en strategieën deel ik o.a. hier en via de mailinglijst voor meer bezoekers en betalende klanten via je website!

>